piątek, 29 maja 2015

Spełnić swoje marzenie - krok III


Cienka jest granica pomiędzy uświadomieniem sobie, czego chce się od życia, a realizacją pragnień. Doświadczam tego na własnej skórze. Trzymając się planu, o którym możesz przeczytać TUTAJ, wyznaczam sobie kolejne zadania do wykonania.

Jak działa „plan rozwoju” w praktyce?


Określając miejsce, w którym chcę być za miesiąc (jeden z punktów kontrolnych w drodze do spełnienia marzeń), zapisałam sobie: „znajomość gatunków treści copywriterskich, praca z najłatwiejszym rodzajem tekstu, czyli tzw. preclem, skromna obecność na rynku pracy copywriterów”.

Jednym z zadań, które sobie wyznaczyłam, było zaoferowanie swoich usług w internecie. Nie zamierzałam ściemniać, że mam jakieś doświadczenie. Nie jestem znana na rynku, nie mam portfolio, bo i z czego miałoby być „utkane”, jedyne, co mogłam zaoferować na początek, to teksty próbne. Zrobiłam to i ku mojemu zdziwieniu przyszły pierwsze zlecenia, potem kolejne.

Miesiąc po określeniu celu mogę uznać, że osiągnęłam pierwszy poziom wtajemniczenia.

Na tym etapie głównie doskwierał mi brak czasu i pewna chaotyczność działań. Wsparłam się więc dwoma skutecznymi narzędziami organizacji pracy.

Tablica Eisenhowera

 

Najważniejszym punktem tablicy są sprawy ważne (i niepilne). Dlaczego? Dlatego, że właśnie na tych zadaniach powinniśmy się skupić. Nie pozwolić, by ważne sprawy stały się pilnymi. "Odrabiać lekcje" zanim ktoś zacznie przy nas nerwowo tupać nogą. To pozwoli uniknąć niepotrzebnego stresu, i zapewni lepsze przygotowanie na niespodziewane zdarzenia w przyszłości.

Sprawy ważne i pilne - najlepiej, jeśli będzie to przestrzeń zarezerwowana wyłącznie na nagłe, niespodziewane sytuacje, nadchodzące niejako z zewnątrz. Te, o których wiemy, załatwmy wcześniej, gdy jeszcze znajdują się w obszarze spraw ważnych i niepilnych.

To, co pilne, ale niezbyt istotne to zadania, które możemy spokojnie zlecić komuś innemu (mniej doświadczonemu pracownikowi, a w domu - np. dziecku).

Ostatni obszar to sprawy nieważne i niepilne, którymi spokojnie możemy nie zawracać sobie głowy:)

3 zadania na każdy dzień


Wyznaczanie zadań na kolejny dzień uczy systematyczności pracy i motywuje do kolejnych działań (zwłaszcza, gdy zadania wykonane wcześniej pozytywnie wpłynęły na teraźniejszość). 3 zadania powinny w jakimś stopniu wiązać się z realizacją celów oraz samorozwojem. Nie muszą być szczególnie ambitne, drobnymi krokami, też można posuwać się naprzód. Ważne, aby nawet te małe kroki wykonywać konsekwentnie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz